W dniu wczorajszym nasza najmłodsza grupa tworzyła pola słoneczników przy użyciu m.in. farb.
Kroniki Zamku Avel – Mega Gra Przygodowa!
Jeżeli macie w domu miłośników przygód i gier to mamy dziś propozycję idealną!
Kroniki Zamku Avel to gra, w którą można zagrać nawet samemu! Co jest super opcją, maksymalnie w 4 graczy. Gra zalecana jest od wieku 8 lat, wiek raczej jest dobrze wstrzelony, ciut młodsze, ograne dzieci mogą spróbować, ale jeszcze nie koniecznie będą do końca taktycznie grać. Gra się ok 60-90 minut.
W grze wcielamy się w rolę bohatera lub bohaterki, którego postać możemy dowolnie spersonalizować. Co także jest super rozwiązaniem i pomaga fajnie wczuć się już od pierwszych momentów gry.
Wszystkie elementy gry są naprawdę solidnie wykonane. Gra jest zilustrowana w bardzo przyjemnym dla oka stylu i kolorystyce. Wszystko wydaje się być naprawdę dobrze przemyślane w każdym szczególe.
Na szczególną uwagę zasługuje to, że gra jest całkowicie polskich twórców
Autor: Przemek Wojtkowiak Ilustracje: Bartłomiej Kordowski Wydawca: Rebel
Przygotowanie do gry chwilkę trwa, ale nie jest bardzo uciążliwe ani trudne. Rozgrywka jest prosta i przyjemna a zasady bardzo proste do wytłumaczenia. Każda rozgrywka jest zupełnie inna i dynamiczna. Świetne w grze jest to, że jest ona kooperacyjna, dzięki czemu uczymy graczy współpracy a cała atmosfera przygody jest jeszcze ciekawsza. Gra jest dynamiczna przez co żaden z graczy nie nudzi się czekając na swoją kolej.
W dużym skrócie, kiedy już mamy gotowego swojego bohatera i przygotowaną grę do rozgrywki, rozpoczynamy akcje, do wyboru mamy kilka możliwości, możemy się poruszać, odkrywać nieodkryte miejsca, walczyć z potworami, lub wykonywać akcje, które są w danym miejscu na kaflach. Co rundę przesuwamy znacznik, który determinuje to co się wydarza – odzyskujemy serduszko lub pojawiają się potwory. Kiedy dochodzimy do dalszych etapów, mamy również dodatkowe ograniczenia, aż na końcu pojawia się Monstrum, którego musimy pokonać zanim potwory lub monstrum dostaną się do zamku.
Dużym plusem jest to, że przy grze świetnie będą bawili się gracze w różnym wieku, zarówno dorośli znajdą tu fan dla siebie, jak i młodsi gracze, dlatego gra sprawdzi się zarówno w różnym jak i mieszanym towarzystwie. Rozgrywka rozwija, daje niesamowitą satysfakcję i rozrywkę. Gra ma chyba wszystko co powinna mieć dobra gra.
I mimo, że stereotypowo pierwsi odbiorcy jacy przychodzą na myśl to chłopcy… dziewczynki świetnie się przy niej bawią! I bardzo się podoba.
My jesteśmy grą zachwyceni i zdecydowanie polecamy! Będzie to pewniak i strzał w 10!
Jedyne co byśmy dodali to jakieś fajnie przemyślane przechowywanie elementów gry, żeby się nie walały po pudełku a jednocześnie były łatwo dostępne przy wyciąganiu i segregowaniu. Ale to już takie szukanie dziury w całym 🙂
Spotkanie z grami planszowymi i poszukiwania ufoludków
Na ostatnim spotkaniu graliśmy w kilka ciekawych tytułów, przypomnieliśmy sobie także o ufoludkach na pudełkach gier Wydawnictwa Nasza Księgarnia. Poszukiwaliśmy więc ich na wszystkich możliwych tytułach. Była przy tym cała masa śmiechu.
Spotkanie z grami planszowymi
Na ostatnim spotkaniu graliśmy w kilka ciekawych tytułów z młodszymi uczestnikami.
Świąteczne testowanie ostatnich nowości
udało nam się znaleźć chwilę, żeby ograć gry, które w ostatnim czasie trafiły do naszego klubu. Mamy dla Was dzis głównie propozycję dwóch rodzajów gier.
Gry z użyciem telefonu, jest to super propozycja gier interaktywnych, w której mamy większe możliwości, które daje nam aplikacja.
Do tego ogrywaliśmy dziś dwie gry przygodowe. Jest to świetna propozycja tematyczna, żeby zachęcić dzieciaki i młodzież do grania, ponieważ większość chętnie wczuwa się w bohaterów i przygody. Kroniki przygody wykorzystują aplikację co daje innowacyjną rozgrywkę. Pozwala to też usiąść do gry praktycznie bez czytania instrukcji.
Kolejną świetną propozycją jest Avel, jedna z najfajniejszych jak nie najfajniejsza naszym zdaniem familijna gra przygodowa. Każda rozgrywka jest zupełnie inna dzięki elementom gry. Świetna jest też możliwość zaprojektowania swojego bohatera i nadania mu imienia, pozwala to wczuć się jeszcze bardziej w atmosferę gry.
Śledztwo – Zabójczo wciągająca gra planszowa / W Białym Domu
Jeżeli lubicie gry detektywistyczne i rozwiązywanie zagadek kryminalnych, to zdecydowanie gra Śledztwo jest pozycją, na którą koniecznie musicie zwrócić uwagę.
Jest to niewielkich rozmiarów, dedukcyjna gra karciana wydawnictwa Edgar Games, gra się w nią już od 2 graczy, zalecany wiek to 16+, głównie przez tematykę i hasła na kartach, my wyciągając niektóre hasła i pojęcia graliśmy z młodszymi graczami i gra także super się sprawdziła, zwłaszcza, że w naszym gronie jest cała masa wielbicieli detektywistycznych gier planszowych.
W opakowaniu znajdziemy ponad 100 kart – 28 kart zbrodni – przy pomocy tych kart powstają kryminalne sprawy oraz 80 kart śledztwa, które przybliżają nas do odkrycia podejrzanych, znajdują się na nich takie wskazówki jak podejrzani, motywy, przedmioty, a także miejsca i osoby. W pierwszych rozgrywkach pomocne są też karty z pytaniami pomocniczymi, które pozwolą nam się wczuć i wdrożyć w rozgrywkę.
Instrukcja nie jest długa, jest także dość dobrze i w przystępny sposób napisana, szybko pomoże nam w pojęciu zasad i przejściu do rozgrywki.
Przed rozgrywką musimy zdecydować kto wcieli się w rolę świadka, reszta graczy będzie pełniła rolę śledczych i przesłuchiwała świadka, żeby uzyskać jak najwięcej wskazówek naprowadzających na rozwiązanie. Świadek wymyśla także historię przestępstwa, w oparciu o wyłożone karty, którą muszą odkryć śledczy. Dzięki temu każda rozgrywka jest zupełnie inna i gra daje mnóstwo możliwości zależnych tylko od wyobraźni graczy i wyłożonych kart.
W momencie kiedy świadek obmyśli już przebieg sprawy to śledczy zaczynają zadawać pytania, ważne żeby były one sformułowane w taki sposób, żeby odpowiedź na nie była zawsze w formie „tak” lub „nie”. Świadkowie muszą wytypować właściwe karty w każdej z kategorii. Gdy stwierdzą, że są już gotowi, przedstawiają swoją wersję zdarzeń świadkowi, jeżeli ich wersja jest zbliżona do wersji świadka i wskazali właściwe karty, to odnoszą sukces i śledztwo zostaje zakończone zwycięstwem.
Rozgrywka i zasady jest bardzo prosta, niektórym, zwłaszcza w pierwszych rozgrywkach może sprawić trudność zadawanie i formułowanie pytań. Najlepszą oceną gry jest chyba to, że u nas jeszcze nigdy, w żadnym gronie nie skończyło się na jednej rozgrywce, wszyscy zawsze chcieli grać kilka razy pod rząd. Nawet początkujący gracze. Więc jeżeli lubicie gry dedukcyjne i detektywistyczne, to zdecydowanie polecamy, gra zdecydowanie pozytywnie wpływa na wyobraźnię, dedukcyjne myślenie, a także zachęca do wymyślania pytań, z czym często młodzież także ma problemy. W roli świadka świetnie sprawdzą się wszyscy, którzy lubią wymyślać opowiadania i historie. Plusem gry jest także jej nie wielki rozmiar i to, że można W nią szybko zagrać i nie potrzeba dużo miejsca. Polecamy zagrać także w Niewiarygodne Historie, które my także bardzo lubimy i cieszą się wśród naszych graczy dużym zainteresowaniem i grywalnością.
Spotkanie z grami – listopad – Dwie super karcianki
Na początku listopada udało nam się kilka razy spotkać i pograć w rozmaite gry, zarówno nowości jak i klasyki, które znamy i lubimy już od dawna. Zdecydowanie na ostatnich spotkaniach królują karcianki. Podczas ostatniego spotkania faworytami były zdecydowanie Jubileuszowe wydanie Snu, które niezmiennie zachwyca, oraz Śledztwo – dedukcyjna gra detektywistyczna. O których więcej napiszemy Wam już niebawem.
Wyruszamy! Podróż w czasie – Prezentacja gry!
Jaka to jest niepozorna gra, w której kryje się mnóstwo emocji, dobrej zabawy, śmiechu…! I uwaga! To zdecydowanie gra nie tylko dla najmłodszych! Przetestowaliśmy w gronie dorosłych i niech Wam się wcale nie wydaje banalna, bo nie było nam ani trochę banalnie kiedy w nią graliśmy, nagrania z rozgrywki niestety nie nadają się do upublicznienia ;). Ale musicie uwierzyć na słowo, że bawiliśmy się świetnie!
Gra jest autorstwa jednego z najpopularniejszych Twórców gier, Reinera Knizia my lubimy jego gry, mają przeważnie proste zasady ale są niebanalne w rozgrywce. W dodatku piękne wydanie, które wprowadziło Wydawnictwo Nasza Księgarnia zachwyca ilustracjami w wykonaniu Macieja Szymanowicza, którego prace z pewnością znają wszyscy posiadacze dzieci i nie tylko, oryginalnego i wspaniałego stylu nie da się przeoczyć.
Trochę suchych faktów o grze:
Wiek: 4-104
Rok wydania: 2021
Waga: 450
Liczba graczy: 2-5
Czas gry: 15 minut
Tu znajdziecie szczegóły dotyczące gry oraz dokładną instrukcję https://nk.com.pl/podroz-w-czasie/p2933.html
Gra rozwija umiejętność opowiadania, pamięć, wyobraźnię, skojarzenia i empatię. Do gry dołączony jest komentarz psychologa dziecięcego!
Zdobyte nagrody:
- Najlepsza Gra Dziecięca, rekomendacja (Niemcy)
- Najlepsza Gra Edukacyjna, nominacja (Niemcy)
W pudełku znajdziemy uroczą figurkę pingwina, którym będziemy poruszać się po krainach w trakcie rozgrywki, kafelki z obrazkami różnych przedmiotów, kostkę, dwustronne plansze z krainami, po których będziemy się poruszać pingwinkiem oraz żetony emocji, które wykorzystujemy według wybranego wariantu gry.. W dużym skrócie,
Na czym polega rozgrywka podstawowa – aby przygotować grę rozkładamy obok siebie krainy, następnie odwracamy wszystkie żetony z obrazkami przedmiotów mieszamy je i układamy w stosiki, kostkę kładziemy obok a żetony z emocjami narazie odkładamy do pudełka, wykorzystujemy je w innym wariancie gry. Kiedy mamy już tak przygotowaną rozgrywkę to każdy z graczy dobiera po kolei jeden żeton z obrazkiem pokazuje go wszystkim i wymyśla historię do obrazka z krainą, przy której go kładzie, kiedy już opowie historię, to odwraca obrazek i już nikt go nie podgląda, wszyscy Gracze muszą go zapamiętać. Kiedy będą już rozłożone wszystkie żetony, to gracz który położył ostatni żeton stawia pingwinka na dowolnej krainie, a kolejny gracz rzuca kostką I porusza się pingwinkiem po krainach o tyle pól ile oczek na kostce. Musi odpowiedzieć jaki obrazek znajduje się obok krainy na której stoi Pingwinek, a także opowiedzieć historię związaną z krainą i obrazkiem jeżeli ją pamięta. Jeżeli odpowiedział prawidłowo to zabiera obrazek jako swój punkt a na to miejsce dobiera nowy żeton i wymyśla nową historię. Zakrywa nowy żeton i następuje kolej następnego Gracza. Sami decydujemy ile wykorzystamy w rozgrywce żetonów z obrazkami, jeżeli chcemy żeby rozgrywka była dłuższa to możemy wykorzystać wszystkie żetony, a jeżeli będziemy chcieli krótszą grę to możemy wykorzystać tylko część żetonów, ważne żeby zadecydować o tym ile żetonów będzie w grze przed jej rozpoczęciem. Gra kończy się jeżeli Pingwinek w stanie na polu obok którego nie ma już żetonu. Wygrywa gracz który zdobył najwięcej żetonów. Oprócz wariantu podstawowego można również grać z żetonami emocji w wariant z emocjami opisany dokładniej w instrukcji.
Jak nam się grało? Gra bardzo się nam podoba, graliśmy w nią zarówno z dziećmi jak i w gronie samych dorosłych i w każdej grupie świetnie się bawiliśmy, były zupełnie inne historie i towarzyszyły zupełnie inne emocje oraz zabawa. W trakcie rozgrywki jest naprawdę dużo śmiesznych sytuacji, w momencie kiedy wydaje się, że jest prosto nagle okazuje się, że nie możemy sobie przypomnieć „co tam było”. Jeżeli będzie Kreatywna grupa to również historie które powstają potrafią być naprawdę niesamowite i zabawne. Fajne jest to, że zasady są proste ale każda rozgrywka jest zupełnie inna, krainy są dwustronne więc historii może być nieskończona ilość, wszystko zależy od inwencji twórczej graczy. Skojarzenia przedmiotów z krainami są czasami naprawdę zabawne. Szybka rozgrywka sprawia, że będziemy zdecydowanie po nią sięgać, w dodatku można grać aż w 5 osób, co tez jest dużym plusem.
Już dawno żadna gra nie dała nam tyle śmiechu i mieszanki różnych emocji, jednocześnie pobudzając wszystkich graczy do kreatywności i ruszenia w głąb wyobraźni. Świetny jest tez wariant z żetonami emocji, który dodatkowo podnosi wartość gry na jej element edukacyjny. Zdecydowanie jeżeli będziecie się kiedyś nad nią zastanawiać to bierzcie nawet w ciemno! Zdecydowanie jest tego warta. No i jest przepięknie zilustrowana i wydana.
My z chęcią jeszcze nie raz wyruszymy z Pingwinkiem w Podróż w czasie! Was tez chętnie zabierzemy!
100 lat Wydawnictwa Nasza Księgarnia! Magiczna Przesyłka!
W tym roku Wydawnictwo Nasza Księgarnia obchodzi 100 lat swojej działalności. Z tej okazji odbywa się mnóstwo ciekawych działań. W ostatnich dniach przyszła do nas niesamowita Paczka z magiczną przesyłką w środku. Sami zobaczcie już żałuję, że nie wszyscy możecie zobaczyć ją na żywo, bo na żywo robi naprawdę niesamowity klimat. W przesyłce znalazły się między innymi słodki Telegram z czekoladkami, Gruba księga o wydawnictwie Nasza Księgarnia, historii, ludziach którzy za tym stoją, oraz produktach, które towarzyszyły większości społeczeństwa od lat dziecięcych. Głównym punktem paczki jest Jubileuszowa edycja gry Sen. O grze sen nie trzeba chyba dużo mówić, z pewnością większość osób o niej słyszało. Jest to bezwzględny i niepodważalny Hit w świecie gier planszowych. A nie dość, ze już sam SEN jest świetny to edycja jubileuszowa jest genialna! Wiec zasługuje na osobną szczegółową prezentację. Mega klimat robią oczywiście wspaniałe ilustracje Marcina Minora, który ma oryginalny styl i klimat. W przesyłce znalazła się także ilustracja z jednej z kart w grze, nasza idealnie wpasowała się w estetykę i klimat pozostałego wystroju, wiec zawiśnie na honorowym miejscu.
Niepożądani goście – Zapowiedź
Nadchodzi coś dla miłośników gier detektywistycznych! Zdecydowanie do nich należymy i już się nie możemy doczekać!
Gra zapowiada się naprawdę ciekawie a w dodatku ma bardzo fajny i oryginalny styl graficzny.
Niepożądani goście to zachwycająca gra detektywistyczna! Zdobywca wielu prestiżowych nagród, doceniana w wielu krajach, m.in. w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii czy w USA. Każdy kto kocha detektywistyczne filmy, powieści, uwielbia główkować i rozwiązywać zagadki z pewnością będzie zachwycony grą.
Premiera gry zaplanowana jest na 24.11
Autor i ilustracje:
Megacorpin Games
Wiek: 12-112 lat
Liczba graczy: 1-8
Czas gry: 60 min
Gra będzie miała 7 poziomów trudności z dostępem do 1000 śledztw.
Jesteście detektywami wezwanymi do rezydencji Woodruffa Waltona. Milioner został znaleziony martwy w swoim gabinecie! Przesłuchujcie gości Waltona, rozmawiajcie ze służbą, badajcie miejsce zbrodni, zapoznawajcie się z raportami policyjnymi. Zdobytą wiedzą możecie dzielić się z rywalami w zamian za nowe informacje na temat zbrodni.
Wygra osoba, która rozwiąże zagadkę śmierci Waltona i prawidłowo odpowie na pytania:
– Kto zabił Waltona?
– Dlaczego go zabił?
– Czym go zabił?
– Czy miał wspólnika?
Instrukcja
Tu kupisz grę